Adun Bota lompat parti ... komen Tok Iskandar

message dari tok iskandar,

keputusan yang dibuat oleh YB Dun Bota sangat tepat dan kena pada masanya.UMNO sudah menghampiri zaman kepupusannya.

Di Pahang juga sedang bergolak dengan kes rasuah politik melibatkan tokoh profail tinggi yang merupakan rakan karib khairi jamaluddin iaitu Norza Zakaria.

Semalam Menteri Pelajaran,Datuk Seri Hishamudin selaku Ketua Pemuda UMNO terpaksa turun ke Temerloh untuk mententeramkan ahli-ahli dan pemimpin UMNO yang menjadi buruan SPRM.Khabarnya lebih banyak tangkapan akan dibuat dan sasaran SPRM seterusnya ialah UMNO Bahagian Kuala Krau yang diketuai oleh Ismail Said.

Khairi Jamaluddin pula dikatakan berang dengan permainan politik licik kem Najib yang menjatuhkan orang kanannya Norza Zakaria.

Terdapat ahli UMNO yang disoalsiasat oleh SPRM di Pejabata pelajaran daerah Temerloh dan di antaranya Ustaz Ishak(Penyelia Agama Islam Pejabat Pelajaran Daerah Temerluh)

UMNO Bahagian Kuala Krau,Jerantut dan temerloh telah bekerjasama menjatuhkan norza zakaria.

Encik Ahmad sanusi adalah pegawai senior di Pejabat pelajaran daerah Temerloh yang juga merupakan abang kepada Ismail Said(MP Kuala Krau).

PPD Temerloh,Tuan Haji Nadzri pula baru bertukar dari PPD Jerantut.Mainan politik UMNO di PPD Temerloh sudah lama dan ramai guru-guru yang pro pembangkang ditukarkan serta-merta ke kawasan pedalaman.

terdapat khabar angin mengatakan penyokong Khairi dari kalangan guru-guru juga akan ditukarkan.pegawai yang bertanggungjawab menukarkan guru-guru ialah encik Laily.

Pegawai khas kepada Hishamudin ialah Datuk Azmi yang merupakan bekas Pengarah Jabatan pelajaran Negeri Pahang.

seorang pegawai PPD Temerloh yang berasal dari rembau,mohd Ali baru beberapa bulan menjadi guru besar SK Jalan bahagia.sebelum beliau,Aminuddin adalah gurubesar SK Jalan Bahagia yang juga setiausaha umno bahagian temerloh ketika itu dan pernah menjadi setiausaha sulit saifuddin Abdullah(MP Temerloh dan timbalan menteri Pembangunan usahawan).

Ketika beliau menjadi gurubesar,uniform pengawas yang selama ini berwarna hijau telah ditukarkan kepada biru.Usia beliau menjadi setiausaha sulit saifuddin tidak lama dan sekarang menjadi Gurubesar SK Paya Pulai.

Betapa fanatik dan phobianya UMNO di temerloh terhadap kehadiran pembangkang.

Di pihak Khairi,sudah tentu dijangkakan tindakan balas yang akan mengemparkan kem Najib.Jika khairi hendak bertapak di Temerloh,beliau perlu menyingkirkan kem Najib yang bertapak kukuh di JPN Pahang dan PPD Temerloh serta UMNO Bahagian Temerloh.

5 comments:

tok iskandar said...

PPD Temerloh sudah terlalu lama bermain politik.Tok serahkan kepada orang-orang Khairi untuk bawa isu kelewatan menyiapkan bangunan blok baru di SK jalan Bahagia.Terpaksalah sekolah ini menjadi sekolah 2 sesi.
SPRM jangan lupa siasat berapa jumlah kutipan yang berjaya dikutip oleh pihak sekolah terhadap penyewa-penyewa gerai makan yang menumpang di atas sekolah itu.
Bagaimana tanah sekolah boleh digunakan oleh Majlis Perbandaran Temerloh untuk dibina premis kedai tidaklah diketahui.
SPRM juga perlu menyiasat perkara ini dan jumlah kutipan yang berjaya dikutip oleh pihak sekolah setakat ini.Tok bimbang ada yang makan duit sewa kedai tu.

Gelombang Rakyat said...

Perang sesama dalam UMNO dah mula ya bang?

tok iskandar said...

Benar.Pahang menjadi medan tempur pertama di antara kem Najib dengan hulubalang-hulubalang khairi.

Anonymous said...

Biarkanlaa UMNO terjun dengan labunya.

Anonymous said...

Aku boleh bekal senjata......ada siapa berminat.