Allah bersama orang yang sabar

dihantar melalui email oleh xxx

Sultan ada kata pada Nizar, Allah bersama orang yang sabar....

Nizar ada kata, pertolongan Allah semakin hampir....

Dari sudut positif, dan pada pendapat teman.......

Sultan dipaksa buat keputusan ini......pada masa yang sama, Sultan
benarkan Nizar tidak letak jawatan, kerana Sultan hendak Nizar cabar
keputusan ini di Mahkamah, kerana itu adalah satu2nya cara yang
terbaik....

Kenapa selepas Sultan jumpa Nizar bagitau yang baginda tak perkenan
bubar dewan, Nizar bagitau kat wartawan cakap Alhamdulillah, positif.

Kenapa selepas Nizar mohon untuk derhaka, tiada sebarang kenyataan
balas dari Istana?? Sultan boleh jer arahkan Nizar ditangkap atau
buang negeri...boleh jer Sultan arahkan Nizar kosongkan kediaman
MB....

Mungkin sampai harinya, kebenaran akan terserlah....dan pada masa tu
barulah kita tahu kebijakan Sultan buat keputusan ini....walaupun
baginda dipaksa, baginda tahu yang keputusan ini boleh dicabar di
Mahkamah dan sebagai seorang yang amat arif tentang undang2, baginda
tahu yang keputusan ini akhirnya akan berpihak pada NIzar...

Perasan tak....Anuar buat press conference semalam...takder pun
perkataannya kecam keputusan Sultan...dia hanya bagitau yang tindakan
BN ni "Biadap".....biadap pada saper??? fikirkanlah.....mungkin dia
pun telah diberi penjelasan oleh NIzar apa yang terjadi dan apa yang
perlu dibuat....

Ini hanya pendapat teman....dan buat masa ni, walau pun teman
banyakmerapu sebelum ni, pendapat ni la yang teman akan
pegang.....Sultan buat begitu tentu ada sebabnya, kita perlu bersabar,
pertolongan Allah semakin hampir.....

**Teman petik dari forum yob4ever.com**
**Kalau raden nak letak dalam blog,tak payah le letak nama saya ni**

3 comments:

paloi bin mulau said...

wak,

macam teman cakap semalam pengirim email ini juga melihat benda yg ramai tak nampak. teman memang belum baca dan dengar sendiri perkataan minta derhaka tersebut. tapi memang betoi kot.

nape amno je yg ibuk pasai derhaka ini? pihak istana belum berkata apa. memang teman tahu sultan boleh membuang negeri. tapi tidak dilakukan sampai saat ini.

apakah mesej yang ingin disampaikan oleh sultan? sbb itu kita kena tenangkan kan fikiran. fikir dgn waras. sultan terpaksa menyerahkan perak kepada amno.

atas sbb2 yg kita tidak benar2 tahu. tetapi kta tahu perangai amno. apa yg amno buat dgn raja2 melayu dr sejarah lalu.

sbb itu teman tetap berpegang pada kata2 ini. kita kalah sekarang tapi menang esok hari.

Orang Penang said...

Hapuskan Najib. dalam masa terdekat, cucuk geng paklah supaya bertindak.

paklah,kalau kau nak nama baik sikit buat masa ni, kau pecat saja najib. harapan kami pada kau sekarang ni. nak harap anwar, dia dah kena tipu idup2. hai paklah yg cool. tolonglah pecat najib. kami PR pun akan sanjung kau. kami akan sokong kau terus jd presiden umno...hahahaha....idup paklah

the hazim said...

ada kebenarannya jugak ya...