Dah la khir toyo ... geli la aku.

Kalau tahun 80an dulu boleh la UMNO menggelembong. Sekarang weyyy ... booo layan. Komputer ada, talipon ada. Nak caya TV ... sorry la.
Oghang kampung, makcik makcik tua tu pun dah tak boleh nak tipu lagi.
"Makcik tak tengok TV ko?", kato ese.

" Makcik tak tengok dah. Makcik dah lamo tukar jadi tompek bolo ikan ni ha."

"Aikkk ... TV pun acik tukar jadi akuarim ... Wakakak !!

"Makcik konal ko budak jawo soghang ni ha?, aku tanya.

"Alah ... konal, tapi namo ey acik tak cam.. Apo? Kir joyo .. kir toyol .. apo e namo ... lupo la acik ni hah. "

"Ngado ngado .. nak pakai botok la pulak .. !"

"alahh ... Dulu makcik tak pakai Botox hah, makcik pakai susuk yo. Borlian ngan omeh. lotak kek dagu ngan mato. Tu yang akcik kau tu tegilo gilo kek ese tu hah"

" Pak Ngah kau tu hah ... pakai minyak dagu yo, mikat Makcik Milah kau tu hah!"

"Sekarang ni nak jadi Montori pun pakai botox. Hah kau tengok la budak jawo sekor tu hah. Dulu muko ey macam ikan ketutu yo... sekaghang dah macam brad Pitt la pulak"

"Haghi ni dio buii memorandum kek Sultan makcik oii ... Kato ey ... dio sokong Sultan.", aku kata.

"Mbohong la tu...tanah habih dio ghato, hutan habih dio tobang. Sekaghang kato nak sokong sultan? Alhhh ... goli la acik donga ey."

4 comments:

kluangman said...

Dalam UMNO ni ada dua nama yang paling keji dan buruk - Najib dan Khir Toyo, tidak sehebat, maksum dan sesempurna Anwar Ibrahim.

mountdweller said...

Kah... kah... kah... adui sakit perut ketawa!

Tok Bebayang Acheh Dan Cucunya ZiZi said...

Radenjowo

Dagu ku buboh minyak ko berlian, nak tanyo Mak Chik tu.

Jonoh mangan Tempe, belum menjadek apo lai.

Hehehehehe...

Anonymous said...

Aku seorang ahli UMNO dan keluarga juga penyokong UMNO. Tapi semenjak dua menjak ni aku dan keluarga dah mula pangkah PAS, DAP atau KEADILAN and NO TO BN.....Dari tahun 2004 lagi aku dan keluarga .......NO TO UMNO...... sebabnya mudah.........dalam UMNO ni akan timbul Najis lain kalau Najis yang ada sekarang ni dah tak ada dan akan timbul anak-anak toyol yang lain menggantikan anak toyol yang ada di Selangor sekarang. ........Pendekkan cerita aku dan keluarga dah MELUAT dengan UMNO (Untuk Melayu No Otak) sekarang