Email rakyat Perak kepada Radenjowo

Wak terima email dari pelayar,
Wak Raden,
Aku tak boleh tahan. Nak mintak nasihat wak.

Petang tadi aku gi kedai sembang dengan kawan-kawan. Kami duduk satu meja bersembang. Mentang mentang la aku orang Perak, diorang ketawakan aku. Satu restoran orang dengar diorang ketawa.

Diorang kata orang Perak b***h. Dari atas sampai bawah, semua b***h.
Aku tak tahan wak, ni sebab aku ngadu pada wak.

Beratur panas panas, bagi IC kat SPR, calit kat kertas, masuk kertas dalam tong. Tapi undi lain, yang jadi kerajaan parti lain.

Adoh wak, mana aku nak letak muka.

Wak tolong bagi tau pembaca notoumno yang orang Perak bukan b***h, tapi tak boleh buat apa apa.

Kami pun sedih gak. tapi nak buat macamana.
Saya tak sanggup di b***hkan lagi wak. Tolong wak.

Dari
Orang Perak yang kecewa.

*********

Nasihat wak ...

Nko pegi pejabat pendaftaran .. minta tukar address ke Kelantan.
Wakakakak !!!

6 comments:

paloi bin mulau said...

kalau ada kawan teman kata gitu teman luku je huhuhuhu

the hazim said...

raden.. amekla gambar kat entri aku...LU KENA BEB!

Mrkolumpo said...

harap penghantar email wak boleh bersabar...
kami tak pernah kata org perak bodoh..yg bodoh ialah ehem ehem syaitan aminurashid jer...
harap saudara bersabar...saya selaku org Pahang lagi malu nak ngaku org Pahang..dek kerana Najib gampang sial tuh...haram jadah...esok pagi nak pi JPN mintak tukar 06 kat tgh2 ic jadi 14 (alamat pahang dah lama dah tukar pun) hahhahaa..so harap bersabar lah yer...anda bukan berseorangan disini

Anonymous said...

"Sesungguhnya Allah bersama orang-orang yang bersabar"

Dalam makna yang Sultan Perak sebutkan tu...hangpa pikir la betul2...karang PRU13 hangpa lipat, kilas, bungkus, lontar malaun2 itu semua dalam sungei...

Buat masa ni, hangpa dok diam dulu, perati betul2...mark betul2...lepas tu, pancung betul2.

-garden

myMiGrasi said...

Cadangan kepada semua orng perak, pi tukar address dlm ic korang ramai2.. biar xde dah orang yang address dlm ic dia org perak.. hehe. Tukar address dlm ic je, bukan kena pindah pun.. cadangan je ler, xtau ler pulak boleh ke tak?

Ipoh Zai said...

PRU 13 BN BUNGKUS TAPAU MASUK NERAKA DIBAKAR DIMAKAN HANTU SYAITAN LIDAH DI KERET ! BATANG DIPOTONG ! KULIT DI SIAT !!!! ARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR BN !!!!! KAU BABI UTAN !!!!!! !$#%$!#%!#$%!#%$!#$%! !!!!! CI BAI !! BN !!!!!!!!