Imbas cerita dolu dolu ... Wakakak !!!

Selangor MB’s suspended aide quits
SHAH ALAM, June 24 — Yahya Shari, the suspended special officer to Selangor Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim, has resigned in a huff last night.

Yahya told an impromptu gathering of supporters in Shah Alam that he quit with immediate effect from the MB’s office as well as Selangor secretary of Parti Keadilan Rakyat in reaction to his two-month suspension announced yesterday.

His reputation is under a cloud following the action taken by the menteri besar to facilitate investigations into alleged corrupt practices by the Anti-Corruption Agency.(1)

(2) Khalid said Yahya had been informed of the action through short messaging service in order “spare the officer the shock when the (suspension) letter is delivered".

Obviously, (3) Yahya is unhappy with his suspension, declaring that he had lost confidence in the menteri besar. He also called for Khalid to step down as the PKR boss for Selangor and wants party advisor Datuk Seri Anwar Ibrahim to take over. - seterusnya.
Wak tak pandai sangat bahasa ingelis ni .. sebab masa wak belajar dulu, matematik dan sains dalam bahasa melayu .. tapi mari wak ambilkan point point penting dalam berita kat atas ....

(1) Yahya shari digantung tugas untuk dua bulan untuk memudahkan siasatan dalam kes tuduhan rasuah oleh BPR.
(2) Khalid menghantar sms kepada Yahya supaya dia tak terkejut beruk bila terima notis.
(3) Yahya Shari kecewa dengan tindakan menggantung tugasnya dan hilang keyakinan ....

Ada yang terkena batang hidung nampaknya .. tapi kita nak gantung mamat ni untuk 2 bulan gak ke?
Hmmm .. aku macam terasa nak hantar sms je ... .wakakakak !!!

13 comments:

Anonymous said...

kakakaka !
wak dia memang kena batang hidung dia la.
hantar sms je wak !

bdkkl said...

Sepatutnya jangan pilih kasih. Yahya Shari digantung 2 bulan, Eli cuti dua bulan, MB selangor tak kan tak gantung?

Anonymous said...

Kita bukan berpolitik berdendam, MB pun sedang belajar berpolitik, sepatutnya dulu dulu lagi dia dengar kata Yahya, sebab Yahya yang letak dia disitu dari awal. Cuba imbas macamana susahnya nak pastikan MBnya Khalid masa itu, pintu istana dipastikan ada orang kita.

Orang tak kenal Yahya, Bekas Pengarah Pilihanraya PRU12 PKR Negeri Selangor, semuanya angkara politik, SPRM nak kenakan MB, tapi Yahya jadi penghadang, Yahya nak selamatkan MB, Tapi MB buat tak faham. Sekarang penghadang tiada, terus kena batang hidung.

Yahya sekarang buat hal sendirilah, sebab parti pun tak ambil pusing hal dia. Jasanya banyak untuk Selangor dari 1999 lagi.

Yahya pernah bertanding melawan BEKAS MB Selangor Dato' Abu Hasan Omar. Siapa berani lawan MB, Yahya pernah.

Pasal politik, dia tahu luar dan dalam, musuh dan lawan dia kenal.

Yahya teruskan hidup, sebab semangatmu dimana mana, selalunya orang dibelakang tabir orang tak kenal, tapi peranannya besar sekali.

Ramai YB YB yang ada sekarang belajar politik darinya, dia sengaja tak bertanding untuk menumpukan tugasnya sebagai Pengarah, Kalau bertanding sudah pasti dia EXCO sekarang. Atas dasar perjuangan, dia tidak menuntut apa apa dari Selangor, cuma yang tahu akan tahu.

Dalam sekelip mata orang kata, kita berjuang tidak ikhlaslah. Minta habuanlah, kalau nak silap semua orang buat silap, kalau ada orang kerjanya cari silap orang saja.

Sudahlah politik memang kotor. Sucikanlah dengan banyak berdoa agar dihindar fitnah dan dengki orang.

Anonymous said...

jangan ada yang ingat perhimpunan 46 lembu hari di shah alam adalah untuk khalid, tapi sebenarnya untuk bantah SPRM.

Anonymous said...

Salam wak,
Kalau cerita pasal khalid ni ramai yang tahu. Tapi pemimpin PR malas nak kecoh. Dia ni masih pentingkan diri sendiri. Yang tak sedap tu bila ramai yang minta pemimpin BN di bawa ke muka pengadilan tapi dia tak mahu. kata nya yang lalu biar berlalu.

dia ingat dia masih dalam dunia koperat ke?

Minta minta sangat dia ni di tukar kan.

Kita memang lah anti UMNO, tapi kita tak suka ada yang penting kan diri sendiri dalam Pakatan Rakyat.

Salam.
AzliPuchong

no2rasuah said...

salam Wak

ingatkan cerita "Lembu Wak Karto", maklumlah gua pun belajar BM dalam Matematik & Sains dulu

mozilla said...

dalam malaysiakini jam 9.49mlm,

Menteri Besar Selangor, Abdul Khalid Ibrahim masih belum mahu mendedahkan identiti pihak yang terbabit dalam pembelian pangsapuri mewah di Arab Saudi oleh Permodalan Negeri Selangor Bhd (PSNB) yang didakwa wujud kepincangan dalam urusniaganya.

apa yang MB tunggu? kenapa tak sebut sahaja nama yang berkaitan? nak beralas lagi ke?

Anonymous said...

korang pandai sangat ckp pi la jadi org umno atau sebaliknya !!!! jangan hanya pandai batuk sini !!! bahalol !!!

Anonymous said...

anon 10.16 ni saudara khalid ke?

Tongkat Besi said...

Mereka membawa sepanduk berbunyi "BN dikejar roh 46 ekor lembu" dan "Prinsip kami dari rakyat untuk rakyat" sambil melaungkan "Hidup Tan Sri Khalid" beberapa kali.

Manakala kain rentangnya antaranya berbunyi, "Sedekah lembu adalah jariah bukan rasuah" dan "YB Tan Sri Khalid Ibrahim terima kasih kerana memberikan kami lembu untuk korban Aidiladha"

Asrol Budi said...

MB khalid nie tak macam khir toyol... sejak khalid jadi MB selangor, khir toyol dah jadi macam org giler talak dah... macam² tak kena,,,, Penuh dengan hasad dengki...
tak sedar berguni² kes rasuah dia,,,,

the chosen wan said...

nak boikot TV3 cam-mana?
TV3, TV8,NTV7 dan TV9 kan semua nya 1 kepala big boss

mulutbecok said...

bagaimana dia bertegas dengan yahya shari, dia kena tegas pada dirinya dan khir toyo.

terkejut bila berita melaporakan kes PNSB tidak di laporkan lagi kepada SPRM. Adakah Khalid tiada bukti atau di cuma bikin gempak macam isu balkis dulu?

itu duit rakyat, pemimpin korup kena hukum. dunia dunia, akhir akhirat.

tapi kalau khalid kena gantung tugas kerana kerana kes kereta dan lembu, adakah hassan ali yang menjadi pengganti?