Imbau: UMNO cuba Jadikan Malaysia sebuah Republik

[...] Dikatakan sangat MERBAHAYA kerana status Raja-Raja Melayu adalah terkecuali dari bidang politik. Raja-Raja Melayu tidak memihak mana-mana parti. Tetapi, Mahathir telah sengaja meyeret dan melibatkan Raja-Raja Melayu dan meletakkan Raja-Raja Melayu dalam situasi MEMERANGKAP dan BERPERANG dengan rakyat. Padahal yang sebenarnya, Mahathir dan kuncu-kuncu elit UMNO sendiri yang sedang BERPERANG dengan RAKYAT, khususnya Orang MELAYU dan penganut ugama ISLAM di negara ini!!

Rais Yatim telah beri TUGAS dan PERANAN mengeluarkan kenyataan awal yang PALSU tetapi sangat MERBAYA dengan menggugat keharmonian hubungan orang Melayu (sinonim Islam) dengan Raja-raja Melayu. Andai kununnya kejadian di Iran (keatas Regim Shah Iran yang dirsingkirkan oleh mullah Islam) akan berlaku di negara ini.

Kenyataan Rais Yatim adalah satu Agenda Fitnah Mahathir yang samasekali tidak wajar dlafazkan. Kononnya wujud pula di negara ini parti yang menggunakan “ugama secara melampau’ adalah PEMBOHONGAN dan FITNAH yang sangat MERBAHAYA berbentuk HASUTAN paling JAHAT dan berniat buruk. [more]

No comments: