MB tanpa pilihanraya


Datuk Dr. Zambry Abdul Kadir (gambar) sebentar tadi menerima watikah lantikan dan mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Perak yang baru di Istana Iskandariah, di sini. - MStar

Wakakaka .. !!! Rakyat tak mintak pun dia jadi MB. Wakakaka !!!
SMS di terima: Mursyidul Am PAS menyifatkan kerajaan baru Perak yang bakal di ketuai Zambry Abdul Kadir sebagai sebuah kerajaan HARAM !!!
Wakakakak !!! Mana nak ku letak muka ? Wakakaka !!!
Kita tengok kan sambutan rakyat padanya. Wakakak !!!

AKu teringat budak kat kampung aku dulu. Bukan main lagi, sekarang ni dah jadi YB UMNO. Wakakak !!! Masa kecik dulu bukan main lagi. Dalam ramai ramai budak, dia yang paling besar badannya. Cerita habis kat budak kampung, dia ni cukup terror .. Dia dah cilok ubi 'projek sekolah' yang aku tanam kat depan rumah. Bila depan member dia, dia kata ... "Ehhh !! sapa berani dengan aku?" Bila aku ajak ke sawah adu kuat ... dia kata, "Bapak ajak gi pasar" ....

Bila ingat perangai UMNO takut pilihanraya, aku teringat citer ni. Wakakak !!!

2 comments:

lalallallala said...

kutuk2 pon org tu dpt gak jd mb. dari ko idup tak kemana stakat bole bsuara dlm blog je. tambah2 la dosa dgn ngutuk org. sama2 la kita cermin dan pbaiki diri!

ingat semua yg tjadi itu dgn izin dan kuasa allah s.w.t.
kite org melayu yg agama islam ni kene la bfikir. jgn nk bsekutu dgn dap yg sememangnya kafir!

ps, lain kali jgn bg tanah dkat org cina.

radenjowo said...

Wakakak !!!
Nko cuba nasihat kan MB baru kau tu

Wakakak !!!
Nape orang Cina bukan rakyat ke?
Kalau tengah minta undi, semua bangsa jadi rakyat. Bila bukan pilihanraya, tanah melayu punya aje? Wakakaka !!!