Perak Negeri Perompak


Aku ketawa bila bini aku kata Perak Negeri Perompak. Wakakak !!!
Dalam sopan santun seorang isteri ... ghupernya kelakor juge.

Dia selalu diam je. Aku yang banyak cakap. Bila dia dah marah, sepotong ayat dah cukup untuk pedihkan telinga aku... .Wakakak !!!

Maaf la orang Peghok .... bukan teman nak ngutok deme, tapi teman nak ngutok oghang oghang UMNO kat saner.

Kalau Perak ni terletak di tengah pulau, aku sebut 'Perak Negeri Lanun'. Hah .. boleh la gelor .. .'The Pirates of Perakian" .Tapi di sebabkan Peghok ni letok kat daghat .. maka teman setuju bebenor dengan bini teman yang PERAK ni negeri peghompak.

Nkorang tengok gambar kat atas nun .. tiga tiga pemimpin BN tu semuanya dah kena tolak rakyat. Tapi perasan bagus. Wakakak !!! Dah ku bilang. Pemimpin BN ni syok sendiri. Bila buat keputusan, ingat sumer rakyat suka. Alasannya Demokrasi. Tapi nak pilihanraya pun tak berani... Wakakakak !!!

Zambry wakil MIC ... opssss UMNO, Koh Tsu Koon wakil MCA dan Tajol bekas MB ... isk isk isk .... Kalau nak tau oghang yang kalah tak keluor ghumah tu .. dia la. Wakakaka !!!

Tapi tabah ... Orang kata biar tabah .. sebab UMNO berpegang kepada Rukun Negara. Kalau tak der Rukun Negara, UMNO dah lama tak der. Wakakak !!!

No comments: