Sampai Masanya Kembali Rasional

melalui email

cklee
Memang kita kecewa! Memang kita sedih! Apa yang terjadi memang betul-betul pondan, tak macam orang jantan. Main kotor dan tikam belakang. Kalau kita yang terkait sikit-sikit dengan Perak dah jadi camtu apatah lagi yang memang berkait terus. Usahlah dikata sakit hati dan sakit jiwa.

Tapi jangan lupa, itulah adatnya berjuang. Kalau tak ada luka, tak ada duri, tak ada sengsara, tak ada derita dan tak ada kecewa bukan berjuang namanya tu. Tak ada berjuang yang senang je belaka. Tak luka, tak cedera, tak kecewa dan tak sengsara. Makin banyak kecewa dan sengsara makin besarlah perjuangan itu. Dan orang yang sabar dan tabah itu banyak ganjarannya. Dan memang perjuangan dibentuk sedemikian rupa, kerana ganjarannya juga bukan alang-kepalang.

Jadi kita tarik nafas. Hembus perlahan-lahan dan fikir dalam-dalam. Lagi bagus kalau dapat buat masa dekat tikar sejadah. Pandang balik belakang. Bukan banyak yang silap dan salah. Ujian tuhan bermakna tuhan masih sayang kat kita. Tuhan tengah bercakap dengan kita. Seperti mana dalam ayat-ayat cinta Tuhan mengajarmu tentang erti ikhlas.

Jangan sampai kita lupa. Marah kat Sultan, benci kat sultan pun jangan sampai orang lain ambil kesempatan. Jangan lupa Sultan merupakan kubu terakhir orang Islam dan Melayu di Malaysia. Walaupun mungkin ada waktunya buat salah, ada banyak kali juga dia bertindak benar. Sama seperti isteri kita. Kalau marahkan satu kesalahan dia, ingatlah seribu kebaikan dia.

Jangan dijadikan alat orang lain ambil kesempatan. Boleh sahaja bawa sultan ke makhamah. Tiada hal. Tapi jangan menyesal kemudian. Dek pendek akal kita, kita diperguna. Kat luar sana memang ramai orang tunggu nak condemn sultan kita. Saudara Karpal tunggu je masa. Sorry la brader Karpal ada masa saya sokong U, ada masa kita tak sokong U. [read more]

1 comment:

Isa said...

parti rasuah berjuang mana ada luka, masyuk lagi ada la....