Siapa lagi duri dalam daging?

Daripada 11 pengerusi PKR negeri, hanya empat muka lama dikekalkan. Muka baru selain Anwar sendiri termasuklah Datuk Fauzi Abdul Rahman yang mengepalai PKR Pahang, Ahmad Kassim (Kedah), Ab. Aziz Kadir (Kelantan), Johari Shafie (Perlis), Osman Abd. Rahman (Perak) dan Wan Rahim Wan Hamzah (Terengganu). Muka lama yang kekal pula adalah Pengerusi PKR Pulau Pinang, Datuk Zahrain Mohd. Hashim, Datuk Kamarul Baharin Abbas (Negeri Sembilan), Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim (Selangor/Wilayah) dan Dr. Zaliha Mustafa (Johor).

1 comment:

Anonymous said...

Salam,

Kepada Dato Seri Anwar & Gang

Moga - moga kejadian ini dapat memberi hikmah seperti berikut:-

1. apakah dasar perjuang Islam anda ..sebab ramai pemimpin Keadilan goyah..
2. Kebanyak pemimpin belum menjalani kehidupan daripada bawah (dimana kebanyak jenis payung terjun...banyak yang belum pergi usrah lagi..belum banyak pengalaman sebelum sebelum ini kebanyakan mereka pemimpin biasa atau belum masuk mana- mana parti pun .)
3. Halatuju atau KPI tidak disediakan kepada semua pemimpin..sebab tu bila jadi YB & Exco tak tahu nak buat, nak plan , dan nak laksana...maka kena kelentong dengan pegawai yang kaki rasuah serta yang jadi tali barut kerajaan lama ..cakap memang pandai.
4. Kesedaran kepada semua YB bahawa mereka dipilih disebabkan rakyat nak perubahan daripada sikap , cara memrintah dan pentadbiran yang kecap , telus dan effektif...jangan pandai cakap ..less talk and more action
5. Setiap YB kena dimasukkan kedalam kursus muhasab diri ..dimana kerja mereka itu satu ibadah dan tanngungjawab utama sebagai pemimpin ...sebab yang akan menhadap Allah s.w.t , mereka dahulu...jadi sebelum lompat katak tolong fikir dahulu.
6. Kebanyakkan YB , tak buat homework .....tiada system... sebab cakap dengan buat atau dua perka yang berbeza.

Maka, mohon Dato Seri, melihat perkara ini dan diperbetulkan serta memperkasa, moga - moga usaha ini akan memperhebatkan pejuangan Islam.
Kita kena usnuzan dengan Allah s.w.t dan rahmatnya, kepada Dato Seri Nizar...sabar ..moga - moga musibah ini akan mempertingkat iman tuan dan menaikan darjat tuan di sisi Allah s.w.t

Sekian

Wassalam
Otam67@blogsport.com