Usahkan 60 hari, 2 tahun pun tak tentu menang

Tok Iskandar

Usahkan 60 hari,kalau SPR berikan tempoh 2 tahun kepada UMNO-BN belum tentu boleh menang.

SPR,makhluk perosak yang hidup dalam UMNO-BN kata Mac banyak aktiviti.

Setakat ni tok tengok orang UMNO-BN dah mula gantung bendera merekakat area Bukit Gantang,takkan SPR pejam mata je kot.

Eloklah MB kita,Nizar arahkan pihak berkuasa majlis perbandaran buang aje bendera UMNO-BN yang menyemakkan mata itu.Jika mereka tidak lagi menurut arahan MB Nizar dan SPR pula pejam mata,eloklah malam-malam kita buat operasi buang bendera UMNO-BN ini.

Pakatan Rakyat kena sediakan sepasukan peguam untuk membela mereka yang ditahan polis.Nasib 4 petugas PKR yang ditahan polis tidaklah dketahui.Tok berdoa mereka akan dibebaskan segera dan mulai hari ini tok nak cadangkan sepasukan peguam disediakan oleh Pakatan Rakyat untuk membela petugas dan penyokongnya yang ditahan polis.

Masa untuk kita berlembut dengan UMNO-BN sudah berakhir.UMNO-BN kini seolah-olah kebal dan undang-undang negara macamlah mereka yang buat.SPR,Polis,Mahkamah hinggalah kepada Raja Melayu berani mereka pergunakan untuk mencapai agenda politiknya bairpun dengan cara yang amat jijik dan tidak bermaruah.

selepas ini dalam setiap ceramah yang disampaikan oleh pemimpin dan penceramah politik daripada Pakatan rakyat,tok cadangkan mereka sebutkan sejarah penderhakaan UMNO terhadap Raja Melayu satu persatu.Jangan lupa sejarah Mat Taib bawak lari adik Sultan Selangor ke Siam.wakakak.Pinjam gelak Radenjowo.

Kalau 50 tahun dulu bolehlah UMNO gunakan isu derhaka ini,sekarang zaman internet beb.....betullah kata bijak pandai yang kat dalam UMNO sekarang semuanya bengap-bengap belaka.banyak sangat makan kepala ikan kot.

jangan lupa sebutkan sejarah pengkhianatan UMNO terhadap Melayu termasuklah bagi free Singapura dan Pulau Batu Putih kepada Lee Kuan Yew dan Lee Hsien Long(anak Lee Kuan Yew dan PM Singapura ketika ini).

UMNO ibarat tunggul mata yang hampir reput.kalau nak buat kayu apipun tak berapa nak boleh.

Kepada 3+1 DUN Pembelot.3 Bebas dan sorang UMNO,jika dibolehkan eloklah dipulaukan aje mereka biar jadi kera sumbang sehinggalah mereka setuju letak jawatan sebagai ADUN dan PRK dapat diadakan.

2 comments:

Pengasas said...

Salam,
Kesian, kesian bn dan ejen-ejen mereka. Tak malu kepada masyarakat tamaddun.

tok iskandar said...

Tok baru je belek sepintas lalu media-media totok UMNO,nampak tajuk utama Pakatan Rakyat berpecah!

Dalam agensi berita nasional,Bernama yang dikuasai Anuar Zaini juga melaporkan krisis dalaman Pakatan Rakyat.

Jahat dan licik sungguh si Anuar Zaini ni,eloklah kalau penyokong-penyokong Pakatan Rakyat yang meniaga di pasar,mini market dan bisnes sendiri bila jumpa manusia bernama Anuar Zaini ni,korang bagi dia harga yang mahal-mahal sebagai upah kepada Bapa Peruntuh Demokrasi di Perak.Gelaran tu kau kena kongsi dengan Najib dan Zahid.

Realitinya,UMNO-BN semakin ditolak rakyat,kaum India memang dah lama makan hati dengan sikap angkuh UMNO-BN ini.Banyak isu melibatkan kaum India seperti HINDRAF,Kugan dan macam-macam lagi yang tak diambil peduli oleh UMNO-BN.Kalau MIC bijak,eloklah bawak 3 MP korang tu join Pakatan Rakyat.

Kaum Cina lebih 90% pengundinya menolak UMNO-BN ketika PRU12 dan PRK Permatang Pauh.PRK Kuala Terengganu tak boleh dijadikan uguran kerana kapasiti mereka sebagai minoriti serta berdepan dengan tekanan kerajaan negeri Terengganu yang dikuasai UMNO.

Kaum Melayu pula berbelah-bahagi tetapi senario politik mutakhir seperti rampasan kuasa di Perak oleh UMNO-BN menjadi penanda aras kebangkitan Melayu menolak UMNO-BN.Tidak ramai Melayu yang tahu UMNO-BN telah merampas 1 juta hektar tanah rizab Melayu atas alasan pembangunan.Bela Melayu hanyalah pembohongan besar UMNO yang dibuat untuk mendapatkan undi mereka.

Melayu sekarang bukan bodoh.....Kenaikan harga barang runcit,PLUS pula menambah beban rakyat dengan pengumuman kenaikan tol sebanyak 5% dan gula pula naik 20 sen sekilo.

Apa yang najib buat untuk memulihkan ekonomi negara.Beli 3 DUN Pakatan Rakyat lompat parti retilah dia.Ketika ini 10 ribu orang menganggur.pelabur asing ramai yang berkira-kira nak tutup kilang.Prestasi najib sebagai menteri kewangan lebih teruk daripada Pak Lah.Eloklah dia dipecat atau dipotong gaji seperti yang dicadangkan oleh MTUC.Cadangan potongan gaji ke atas menteri kabinet dibuat MTUC baru-baru ini jika ekonomi masih meleset.

Earl Longford ke 7,seorang bangsawan politik terkenal di England pernah berkata,hanya ikan-ikan yang mati mengikut arus sungai.

Siapa nak jadi ikan mati boleh join UMNO-BN.Ingatlah semua Pakatan Rakyat adalah alternatif terbaik buat rakyat Malaysia untuk menumbangkan rejim UMNO-BN yang memerintah negara melalui kaedah penipuan,ugutan dan jual beli.

Tok nak peringatkan kepada MB Pakatan Rakyat yang lain agar mencontohi tindakan terbaru kerajaan negeri Pulau Pinang terhadap little napolean dalam jentera kerajaannya.Mereka inilah ibarat duri dalam daging dan musuh dalam selimut.Jangan dibiarkan mereka bermaharajalela serta merosakkan imej kerajaan negeri Pakatan Rakyat