Yeop !! Ni la menteri beso deme



ADUN Pangkor, Datuk Dr Zamry Abdul Kadir, dinamakan sebagai Menteri Besar Perak yang baru oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi di Pangkalan TUDM, Subang sekembali mengadap Sultan Perak, petang tadi. - Bharian

Wakakaka !!!
Teringat teman masa pegi Peghok bulan lepeh, Simpang Pulai.
Kononnya nak cari ikan ketutu.
Ghupe nye terjumpe ikan keli.
Teman kena ketawa ...
Balik kampong ... opah tanye, "Mane ikan ketutu deme?".
Teman jawab .. "Ketutu dah masuk lumpo"
Wakakaka !!!

14 comments:

mountdweller said...

Melayu ke dia ni? Warna kulit semacam jer!

mangchikla said...

Ateee... Chedet udah cakap, si Tengku Razaleigh pon udah cakap mende yang seghope... tungguuuuuuuu.... tak lame 4 tahun lagi... bak kate YB Nizar "sampei masa kita ghongkah.." ape maksud "ghongkah", takle teman ketahui ..muakakakakakakaak

sEmut said...

tu bibir ke tayar basikal?

Anonymous said...

La kenapa deme pilih oghang MIC yoep?

Anonymous said...

Ndak sangat lari dari cina, udah dapat mamak, nasib kome la.......

mangchikla said...

Kan teman dah haborrr..baru je Ku Li habor dlm Malaysian Insider, ".... "Only the answer of the assembly counts. It doesn’t matter how many sworn statements, defections, press conferences, and declarations you have, nor what forms of advertisement, display, inducement or force you bring to bear on the question. This is what it means to be a parliamentary democracy... "

radenjowo said...

Wakakaka !!! Tayar basikal?
Cabol mulut nko semut !!! Wakakaka !!!

Anonymous said...

ini ke penyokong2 pakatan rakyat ? kutuk mengutuk orang BN. konon BN teruk, keji, buat perkata terkutuk, kutuk sana sini. lanih korang semua sama. wei perbaiki diri sendiri sebelum nak kutuk kutuk orang lain. kalau suka mengutuk ciptaan ALLAH ini, masuk neraka la nanti.

radenjowo said...

mangchik,
ghongkah pun deme tak tau .. ishhhh !!!

Teman pun tak tau gak. Wakakak !!!

paloi bin mulau said...

alamak geli teman...mesti kena gelak dgn kawan2 le besok

mozilla said...

Sapa la gerangan Anonymous tu?
"kalau suka mengutuk ciptaan ALLAH ini" katanye.

rasuah tak per, kutuk tak boleh. kalau dah dasar UMNO ... sampai bila pun UMNO.

kutuk kaum India satu macam je.
India bukan makhluk Tuhan ke?
dasar UMNO

kutucyber said...

ghongkah tu maksudnya lerai/ bukak satu-satu..cakap orang utara!

R.E zine said...

"ini ke penyokong2 pakatan rakyat ? kutuk mengutuk orang BN. konon BN teruk, keji, buat perkata terkutuk, kutuk sana sini. lanih korang semua sama. wei perbaiki diri sendiri sebelum nak kutuk kutuk orang lain. kalau suka mengutuk ciptaan ALLAH ini, masuk neraka la nanti."



hek eleh yg anonymoums nih apahal menggelabah sangat...Ko tuhan ke nak tentukan org masuk neraka ke tak...haha keyboard warrior la ko...haha...pengecut!!!

BN leh g jahanamm!!!

lagi satu, Mamat nih ke jadi menteri besar Perak...hahaha...Muke x leh blah siottt!!!

Anonymous said...

Akhirnya mb perak INDIA=mamak muslim. Apa umno tajde ke mekayu yang layak. kata parti melayu. pas pun bole supply orang melayu jadi mb siap engineer lagi.

yg ni ape standar phd sains politik akupun bole buat pejam mata aje..tesis kelentong merapu..bukan macam rngineering, medic sains.