RM60 bilion ... RM0.60 untuk wak

Dulu pun cam tu. Dalam banyak banyak, mula mula yang dapat .. ehem .. kawan, rakan, sahabat, sedara, pembantu, ahli, cot cot .. dan cit cit ... aku mungkin jatuh ke tangga yang ke 26 juta.

Apa kata Rocky bru .. di sini.
How much for the small man? During a meeting with the Deputy Prime Minister on the same day he announced the 0.1 per cent GDP growth for the last quarter, he told us that the biggest personal challenge for him ensure that the smaller-income guy and his family get through the global economic meltdown smoothly.
Dan apa kata orang Sabah .. di sini
Sabah Homestay Association secretary Rubbin Gurribah was leery of the mini-Budget.
"From past experiences, the Budget was always conscientious and people-oriented. But by the time the allocation filtered to the ground, there is nothing left for the poor.
"This time around, I hope the intended targets will reap the benefits."
http://thestar.com.my/archives/2008/6/18/central/m_5abid.jpg
Hmmm ... wak dapat RM0.60 sen. Yeah !!! Boleh bayar parking kereta kat Shah Alam untuk 1 jam pertama. Yahhhhhoooooo !!! Terima kaseh najib ... Muuuuaaahhhhhh !!!

Apa aku nak bayar bulan ni?
1. Kereta BMW - RM2,800
2. Kereta Merz (isteri gi pasar) - RM2,000
3. Astro - RM120
4. Internet - RM110
5. Letrik dan Air - RM380
6. Orang Gaji (3 orang) - RM1800
7. Anak dan belanja dapor - RM3000

Hmmm ..
Toooottt ... tooooottt ... toooooottt...
"Hello Dato Seri ke? ... tak cukup la."

3 comments:

Ummidinni said...

Wak, kot wak nak bayar ikut booth dalam komplek belibelah (cth. PKNS Shah Alam), RM0.60 tak cukup. Bayaran minima RM1.00. Kat SACC selalunya RM2.00. Kat mana ysng RM0.60 tu? Wak jalan kaki atau naik kapcai je le kot nak pegi tempat berkenaan.

Anonymous said...

Wak
Orang gaji ke orang rumah tu?
Dah ada 3?
kah kah kah

Anonymous said...

Nampaknya wak kena jual kereta 2 biji tu. hehe

@ Azlin @