SPRM berjaya tangkap ikan bilis - horeyyy !!!

ALOR SETAR 1 Mac — Seorang anggota trafik berpangkat Koperal di cawangan trafik Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Setar hari ini mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini atas tuduhan menerima rasuah sebagai dorongan untuk tidak menyaman seorang penunggang motosikal pada 1 Nov tahun lalu.

Nordin Muhamad Nor, 46, didakwa menerima suapan wang tunai sebanyak RM180 untuk tidak menyaman Khoo Shu Shan atas kesalahan menunggang motosikal tanpa lesen dan tamat cukai jalan, di bulatan Teluk Wanjah di sini pada kira-kira pukul 6.40 petang.

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 11 (a) Akta Pencegahan Rasuah 1997 dan jika sabit kesalahan boleh dihukum mengikut Seksyen 16 Akta yang sama (Akta 575) yang membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun dan denda lima kali nilai suapan atau RM10,000 atau mana-mana lebih tinggi.

Hakim Chan Jit Li membenarkan tertuduh dilepaskan dengan jaminan RM3,000 tetapi dibenarkan cagaran sebanyak RM2,000 dan menetapkan 2 April depan untuk sebutan semula kes.

Pendakwaan dilakukan oleh Timbalan Pendakwa Raya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Fieza Fazlin Fandi. - utusan


Yahoooo !!! satu kejayaan. hep hep horayyyy
Bagi tau kat makcik bedah, pak ngah leman, haji karim, tukang kebun, tukang buat rumah, harun bot sangkot, sulaiman lempeng, zul badak, husin gajah ...

bagi tau penduduk kampung, tebuk berihun, tanjung malim, kampung badak, bagan datuk, sungai lias, pancang bedena, sungai leman dan semua penduduk kampung.
satu kejayaan sprm ... !!! yahooooo ooooooooooo !!!!

Prrrroooooootttt .... potttt ..... pottt ...... pppppuuuuuuuuuuuuuuuuuuutttt .... t.....t.....t

2 comments:

Gelombang Rakyat said...

Asyik kena kentot jah,

tak meninggal ke yang kena

Prrrroooooootttt .... potttt ..... pottt ...... pppppuuuuuuuuuuuuuuuuuuutttt .... t.....t.....t

tuu?

pisang goreng 115,NF said...

ikan bilis pun nak heboh.....

tapi kalu ikan paus cepat cepat katup.