Terkini di Perak 9.59 am

9.57 am
Penyokong UMNO sekarang sedang masih lagi cuba PROVOK YB YB pakatan Rakyat dengan bahasa lucah dan terlalu dekat dengan YB YB. FRU masih berkawal di depan bangunan.
Rakyat sedang memerhati tingkah laku UMNO yang berada di sana.

9.53 am
Polis dan sebuah trak FRU menutup pintu utama bangunan sekretariat kerajaan negeri. Wakil rakyat Pakatan dijangka cuba masuk ke dalam bangunan untuk ke Dewan Undangan Negeri melalui pintu tersebut. - laporan dr malaysiakini

9.50 am
FRU telah mengarahkan perhimpunan bersurai kalau tidak semua mandi.
Fru juga membenarkan Speaker Siva untuk masuk. tapi siva sorang. dan dia keluar semula dan menanti jam tepat pukul 10.00 pagi.

9.47 am
Di laporkan DUN Perak melencong ke Regency Hotel berdekatan SUK. Di sekat oleh kira kira 200 penyokong UMNO yang memekik carut dan macam macam lagi.


Wak cilok gambar albanjari ... wakakak !!!

9.43 am
Malaysiakini baru start buat laporan terkini dari Perak... klik sini

9.40 am
Wak sekarang berada di sekitar SUK. di sekitar ada antara kakitangan SUK yang turut memerhati dari jauh. Mereka cukup perihatan dan kecewa dengan tindakan MB baru yang menghalang DUN untuk bersidang. Ramai juga yang sokong MB Nizar nampaknya. Antaranya Makcik yang pakai baju kurung hijau ni di sebelah kanan wak. Dia tak perasan tu ... wakakak !!!

9.38 am
DAP's Kula is accompanied by the whole team of PR Aduns and they are now about 60 metres from the entrance to the building. They have been mobbed by reporters.

9.37 am
EXCO dan ADUN PR sudah kelihatan di SUK
laporan dari anilnetto ...

9.34 am
idhamlim .. cinaislam melaporkan,

Semua 28 ADUN PR sekarang bergerak ke Bangunan SUK, tempat dewan akan bersidang pada jam 10 pagi ini.

Kami menjangkakan, kami dapat melaksanakan sidang seperti yang direncanakan

9.33 am
Dari jauh wak lihat ada beberapa orang berkumpul di satu tempat sambil memekik mekik. menurut laporan anilnetto .. ada pertikaman lidah antara penyokong UMNO dan PR. jeritan "kurang ajar !!! kurang ajar !!!"

9.27 am
Ramai yang hadir adalah terdiri dari mereka mereka yang ingin melihat perkembangan. Tiada kelibat penyokong Pakatan Rakyat yang berkumpul. FRU dan SB sedang berwaspada.

Rasanya berkumpul di depan SUK adalah satu tektik untuk kaburi. Sedangkan DUN dan Speaker mungkin berada di tempat lain.

Tak tau .. sedang menanti perkembangan.

2 comments:

Anonymous said...

makcik pakai baju hijau tu....
ors PAS tu.....

waka ka ka ka ka ka

Anonymous said...

KERAJAAN ZAM ZAM ALAKAZAM....PERSIDANGAN BAWAH POKOK HEHEHEHEEE...