Ali Rustam

tunpadukatuan |
[...] Rasanya Ali bermimpi dengan alasan lapan tahun dulu itu. Ataupun waktu itu beliau merasakan dia kuat maka dikeluarkan arahan-arahan tidak masuk akal seperti melarang orang Melaka mengunjungi Kelantan itu.

Hari ini setelah dia sedar dan berada atas hakikat politik, arahan itu dimansuhkan. Kini Ali sendiri ke Kelantan untuk mempromosikan negeri Melaka. Tidakkah Ali merasa malu dan bersalah dengan arahan sebelum ini? Jika Ali ada maruah dan air muka dia kena minta maaf kepada kakitangan Kerajaan Melaka dan rakyat Kelantan. Arahan beliau tahun 2000 itu menghina rakyat Kelantan dan seolah rakyat Kelantan anti orang negeri lain. Arahan itu juga menampakkan dia sendiri jahil mengenai politik.

Apakah juga kerana beliau kini sedang bertarung nyawa untuk bertanding Timbalan Presiden Umno maka beliau melonggarkan segala arahan-arahan ketal dan tidak tamadun itu? Dalam orang menguar-uarkan dunia tanpa sempadan Ali mengambil tindakan surut ke belakang dengan arahan melarang kakitangan ke Kelantan. Kalau itulah pemikiran dipraktikan Ali macam mana beliau mahu jadi timbalan presiden Umno?[read more]

artikel berkaitan - Ali Rustam Bodek Umno Kelantan

3 comments:

Anonymous said...

umno kelantan kena tau politik Ali rustam.
Bakal di perbodohkan lagi.

perunding said...

akhirnya kebatilan pasti akan melutut didepan kebenaran.

ISA said...

Semua pemimpin umno mana ada maruah, muka tampal dengan dengan kulit babi 10 inci punya tebal.

Baru 8 tahun keluarkan arahan, Allah bayar cash dalam masa 8 tahun je...

Pasal tu dah ludah jilat balik.... diorang la bapak segala haram-jadah dalam Malaysia ni.