Yeah !!! Jambatan dah siap

Alternative route: The new Bailey bridge allows residents to move in and out of the area safely.

Alhamdulillah ... jambatan Bukit Antarabangsa dah siap. Kukuh, teguh dan peramah. Lori boleh naik. Wakakakak .... KLIK SINI

Photobucket

Lepas ni boleh lah kerajaan buat jambatan kat Kg Tg Api. pulak. Baca SINI
Wakakakak ....

2 comments:

Putra IJ80 said...

Perbandingan ini yg.teman selalu nantikan .

Tahniah Wak,kerana begitu perihatin mengenai masaalah ini.

Nampak sangat perbezaan dan pilih kasih pihak tertentu dalam memberikan keselesaan dan kesejahteraan rakyat.

Yang kaya yang ada kedudukan dan yg.berpangkat begitu di jaga kebajikan mereka ,

Sebaliknya yg.daif,yang miskin yang serba kekurangan selalu di sisih selalu diabaikan,saolah olah mereka ini rakyat yg.tidak berhak mendapat kesaksamaan dan pembelaan dari Kerajaan atau mana mana pihak yg.berkewjipan.

Semalam dalam Berita TV sebuah perkampungan di Sabah sudah 35 tahun memohon Jalan untuk hampir 2000 penduduk berulang alik ke pekan Tambunan dan sekitarnya ,namun sahingga sekarang masih belum ada apa apa perubahan ,terpaksa mengharongi jalan becak berselut malah terpaksa melitasi sungai menggunakan sampan(Kolek).

Mengapakah hak mereka sebagai warga Negara Malaysia yg.sepatutnya mendapat pembelaan di nafikan????

Itu sebahagian kecil yg.dapat di paparkan,ada banyak lagi....

Kita bukan dengki,kita bukan khianat kalau semuer pihak ingin melakukan kebaikan pada warga Bukit Mewah Antarabangsa,tetapi pandang pandang lah di tempat lain yang lebih memerlukan Kemudahan.

Yang aneh nya bila musim Pilihan Raya kepada masyarakat yg.di abaikan ini di harapkan membalas jasa Kerajaan yg.konon pembela nasib rakyat melaksanakan pembangunan bagi kesejahteraan.

Selepas menang mereka dilupakan dan dibiarkan .

Sampai bila kemelut ini berterusan dan berulang ulang????.

Hentikan dan mari kita kembali kepangkal jalan "MEMBANGUN BERSAMA ISLAM".

EQUILIBRIUM said...

teman pernah menangis tengok brita kat tv tunjuk budak sekolah di pitas sabah yg terpaksa berjalan berbatu2 ikut jalan yg teman pun susah nak cakap. teman sedih dan marah pun ada bila tgk keadaan mcm tu.

heran teman takkan dah 50thn merdeka masa tu tak boleh sediakan bajet untuk buat jalan yg elok. mgkin sbb penduduk tak ramai tp takkan le tak boleh buat.

kalau org2 malay yg dtg bercuti di sabah jalan2 le pi ranau ke keningau ke jgn di kk je. tgk apa jasa kerajaan negeri dan federal pada org kg yg menyokong mereka selama ini.

teman dah dekat 10thn keja di sabah ni tapi nampaknya deme cuma minat nak bangunkan kk dgn tempat pelancongan je. kat kampung2 hampeh!!