DUA ADUN PERAK BERHENTI

perak-11
Oleh Isham Rais

Dua ahli dewan undangan Perak - Jamaluddin Mat Radzi dan Osman Jailu yang diberitakan kini berada di Pekan, Pahang akan berhenti.

Surat berhenti dari menjadi wakil rakyat telah mereka tanda tangani ketika mereka mendapat mandat dari rakyat untuk menjadi wakil rakyat di kawasan masing-masing pada bulan March lalu.

Surat berhenti ini ada di dalam simpanan kerajaan Perak.

Pilihanraya Kecil akan diadakan di kedua-dua tempat ini untuk menggantikan kerusi yang telah di kosongkan. tukartiub

Checkmate !!! Wakakakak !!!

3 comments:

tok iskandar said...

Terkini.Menurut satu sumber dari Pahang,dipercayai 3 ADUN dan 2 ahli parlimen di Pahang akan mengumumkan keluar BN dan menyertai Pakatan Rakyat sebaik sahaja 2 Exco PKR mengumumkan penyertaan mereka ke dalam BN.

Jika benar,Najib akan menerima tamparan hebat dan sukar untuk bangkit semula.Parlimen Pekan yang dimenangi Najib terletak di dalam negeri Pahang.Najib juga pernah menjadi MB Pahang dan Pengerusi Perhubungan UMNO Pahang.

Sudah pasti Najib akan meletakkan jawatannya sebagai Pengerusi Perhubungan UMNO Perak,TPM dan Menteri Kewangan untuk memikul tanggungjawab tersebut.Jika dia enggan,sudah pasti kelompok di dalam UMNO yang menyokong Khairi akan memaksanya berbuat demikian.

Itulah hari tu korang bongkak,korang aniaya orang-orang kanan Khairi seperti Wan Farid dan Norza Zakaria.Langit tak selalunya cerah.

Kem Najib akan berpecah dan pengikutnya akan berbondong-bondong menyertai Pakatan Rakyat.

Tentu korang nak tahu siapa ADUN dan MP dari Pahang itu.Tok kena rahsiakan dulu bimbang najib kidnap mereka.Kemasukan datuk Fauzi ke dalam PKR telah membuka laluan wakil-wakil rakyat BN di Pahang menyertai Pakatan Rakyat.

Berita kemasukan 2 exco Perak ke dalam BN juga boleh dikira basi dan jika surat pemberhentian sebagai wakil rakyat berjaya dicabar di mahkamah dan mereka masih menjadi wakil rakyat yang sah.Eloklah dibubarkan DUN Perak.Time inilah rakyat Pera akan menolak UMNO habis-habisan sehingga kehilangan wang pertaruhan

fikiranlicin said...

takbir....lawan tetap lawan... buktikan UMNO-BN terus kalah dan kalah lagi.

ZAMAN said...

Elok la bagi kat calun Pas kurang masalah sikit...........selamat sikit orang melayu/islam.