Cantekkk nya Timah ....

The image “http://3.bp.blogspot.com/_TJt4000u96o/SRedmiznWKI/AAAAAAAAArI/852klQV3Zvg/s400/RANDOM+027.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Minggu dulu,

"Amboi cantek nya pengantin ni Timah ... !", kata Zaitun, makcik kepada pengantin.
"Ye ke .. Ehhhh .. terima kaseh la Cik Eton ..., ini saja yang saya boleh buat", kata Timah yang dah lama jadi mak andam.

Minggu lepas,
"Comelnya .. kamu ni pandai Timah, bajunya cantik, pipinya gebu", kata mak pengantin pada Timah.
"Tima Kaseh la makcik, dah tanggung jawab saya", kata Timah.

Minggu ni,
"Aduhh ... kalau tiap hari cam ni, abang tak kuar rumah yanggggg .... pandai acik timah", kata suami pengantin.
"Terima kaseh la ya .." katanya lagi.
"Sama sama la dik .. acik buat kerja je ... heheheh ", jawab timah

Minggu depan,
"Heh .. timah, apesal kedut kedut muka kau ... !", kata Bedah jiran.
"Ye ke ... kat mana?", tanya Timah.
"Tu ha .. kat belah kening, kat pipi, kat dagu kau tu ... ". kata Bedah lagi.
"Aduhai ! ... habis la aku ... ", kata Timah.
"Jangan asyik cari duit je Timah, diri kau tu pun nak kena jaga", sambung Bedah.
"Saya risau nanti orang cari saya Mak Bedah", kata Timah.
"Ishk ... kamu ni, kalau apa apa jadi pada kamu, orang tu ke yang susah?", kata bedah.
Timah sekarang kurang aktiviti mengandamnya kerana sibuk mencantikkan wajahnya. Ehhh .. Timah pun tak kawin lagi ... huhuh ..
Sebok dengan pengantin, sampai lupa si Timah untuk kawin. Kesian .. !

No comments: