Hujah@TV9 - Dr Agus panik !

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjGNc4pTeV_iTh1oHI7zBYNvuLGSXA7V5FmRX8z3VR7Qto3Ea28BAGGaWrBLmxzrCFgsR_WMC1-GfzoN7gUanantIpbvfAAFS8XSQte9Dco63mRxpeb6WN0no5NjCo8ca1sXpAD75X3tT4/s320/hujah.jpg
Profesor Dr Agus Yusof selaku juruacara rancangan debat, Hujah di TV9 kebingungan dan panik apabila kejadian yang tidak di sangka telah berlaku baru-baru ini di dalam rancangan tersebut. Tajuk yang menjadi pilihan pada malam tadi adalah : Benarkan PPSMI tidak boleh di politikkan.

Berikut adalah dailog yang sempat di rakam oleh wartawan wartamaya,

Profesor Dr Agus Yusof : "Assalamualaikum, bersama saya di dalam rancangan Hujah minggu ini. Sudah 6 tahun rakyat Malaysia berdepan dengan bentuk baru Pembelajaran Matapelajaran Matematik dan Sains di dalam Bahasa Inggeris. Terdapat banyak masalah yang di hadapi dan ada pula yang menyokong. Baru baru ini demonstrasi telah di adakan oleh lebih 5,000 dari Masjid Negara ke Istana Negara dengan tujuan menyerahkan memorandum kepada Yang di Pertuan Agong. Ada berita menyebut demontrasi tersebut telah di dalangi oleh parti politik dan bersama saya hari ini, Menteri Pelajaran Malaysia merangkap Ketua Pemuda UMNO, DS Hisammuddin Tun Hussien dan dari parti Pas, bersama kita Tokoh yang tidak asing lagi, Ahli Politik dan Pemidato, Saudara Mat Sabu.

Biar saya bertanya soalan kepada DS dahulu, Apa kah sebenarnya tujuan PPSMI itu di adakan?"
DS Hisammuddin Tun Hussien : "Hmmm ... ahhhh .. hhooooooo... ehhhhheehhh ... hmmmmmm... aaggggga... gegegegeg ... hhoooooo .... ahahahah... heheheh ...... mmmmmmm ... hmmmm ... nnn"
Profesor Dr Agus Yusof : "Ya ... itu lah komen dari DS Hisamuddin ... sekarang kita bertanya kepada Saudara Mat Sabu ... Benarkah PAS mempolitik kan isu PPSMI dan adakah larangan kerajaan untuk tidak mempolitikkan isu PSSMI ini patut di lakukan?"
Mat Sabu : " Ahhhh .... hmmmmmm .... jgegegege .... hoooooo ... ahhhhhhha....hmmmmmmmm.... ah ah ah ... gegegege ... jajajaja ... hhoooooooo ... hmmmmm .... "
Profesor Dr Agus Yusof : "Maaf .. jangan betulkan tv anda kerana kita kurang jelas dengan penerangan dari dua dua tokoh politik ini. Memandangkan tajuk hujah kita hari ini adalah "Benarkan PPSMI tidak boleh di politikkan". maka tiada seorang pun ahli politik jemputan hari ini yang mahu berbicara tentang tajuk tersebut.

Dengan ini rancangan Hujah kali ini hanya mengambil masa cuma 1 minit, 25.7 saat sahaja.

Sebarang komen sila email kepada saya hujah@tv9.com. Sehingga kita berjumpa lagi minggu depan bersama saya Agus Yusof di dalam rancangan Hujah. "Hujah anda adalah hujah saya juga".

Assalamualikum "

5 comments:

mangchikla said...

heee hooogggg hheeee hooooggg miaooooo woof woof ..mbekkkkkk mbekkkkk?

Anonymous said...

ape bodoh la blog ko nih..

radenjowo said...

hanya orang bodoh saje yang lawat blog bodoh.
wakakaka !!!

selamat datang anon 9.12pm

Gelombang Rakyat said...

Radenjowo:

"Hmmm ... ahhhh .. hhooooooo... ehhhhheehhh ... hmmmmmm... aaggggga... gegegegeg ... hhoooooo .... ahahahah... heheheh ...... mmmmmmm ... hmmmm ... nnn"

Maksod nyer:

Beli komputer riba ya...

Special decoder jangan lupa sebelum 3 tahun lagi...

Hehehehe...

Anonymous said...

radenjowo said...

hanya orang bodoh saje yang lawat blog bodoh.
wakakaka !!!

selamat datang anon 9.12pm

WAKAKAKAKAKKAKAKAKAKAKKAKA BODOH-LAND MAA....