Polis janganlah jadi BANGANG sangat

Tindakan Polis melarang sekumpulan rakyat memasang lilin di Dataran Merdeka malam tadi membuatkan aku rasa geli dan loya dan kadang kadang nak termuntah. Geli .. uwekkkk .... khaaiiittt...Ptui !!!

klik sini untuk rujukan

Kalau hendak di bandingkan dengan kegagalan pihak polis menyelesaikan banyak laporan yang dibuat, membuat kita tertanya, kenapa ujud jenis polis sebegini di negara kita? Adakah kerana jaga ketenteraman awam atau saje nak syok syok atau Barisan Nasional yang suruh tubuh? Atau polis dah tak der kerja lain?

Mungkin tindakan malam tadi tidak boleh di sama atau di kaitkan dengan parti politik, cuma aku nak bagi tau, tindakan menghalang perhimpunan itu sama lah dengan tindakan yang akan di buat oleh otak otak biru pemimpin BN.

Berapa ramai kumpulan yang memohon permit untuk berhimpunan menentang Israel di dunia ni? Mungkin kerana di kalangan mereka yang berhimpun adalah dari kumpulan JERIT, maka apa yang diorang buat semuanya tak betul? Weyyy ... guna la akal sikit bro. Itu lah antara sebab polis ni di benci rakyat sendiri. Bertindak tak guna akal, tapi guna kuasa dan kepala lutut.

Israel serang Palestine pun tak tunggu permit Bro ... !!!

Kenapa tak di Pantau saje ... Kalau kalau mengganggu, baru lah di leraikan. Ni dok serbu semacam je. Tak ke bangang namanya tu?

Nak bertindak tu, biar lah gunakan akal. Jangan gunakan lutut. Mari aku ambil petikan ayat Quran untuk di baca oleh polis polis yang tunggu gaji dan arahan untuk hidup.

AMARAN !!! Baca ayat di bawah dengan mata dan akal, jangan guna kuasa dan cota.
''Dan sesungguhnya kami jadikan untuk isi neraka jahannam kebanyakan dari jin dan manusia,mereka mempunyai hati,tetapi tidak dipergunakan untuk memahami(ayat-ayat Allah) dan mereka mempunyai mata(tetapi) tidak dipergunakanya untuk melihat(tanda-tanda kekuasaan Allah),dan mereka mempunyai telinga(tetapi) tidak dipergunakannya untuk mendengar(ayat-ayat Allah).Mereka itu sebagai binatang ternak,bahkan mereka lebih sesat lagi.Mereka itulah orang-orang yang lalai''(Al-A'raf,ayat 179).

1 comment:

Unknown said...

Mereka tangkap demonstran anti perang dan pembunuhan rakyat palestin. maka tak payahlah soal lagi, kerajaan kita memang menyokong musuh islam dan merestui pembunuhan rakyat palestin.

Apakah kita juga sudah jadi tali barut yahudi yang dilaknat Allah itu?