BN yang tak pernah sedar

Ahmad Tajdid
BELUM pun genap tiga bulan tragedi tanah runtuh yang mengorbankan lima nyawa, meranapkan puluhan rumah di Bukit Antarabangsa, Ampang dan menyebabkan ribuan penduduk berdekatan terperangkap akibat jalan penghubung ditimbus tanah runtuh, Menteri Kerja Raya Datuk Mohd Zin Mohamed mengumumkan keputusan kerajaan BN Pusat untuk meneruskan pembangunan projek di lereng-lereng bukit.

Malah kata Menteri terbabit, tiada pengharaman menyeluruh terhadap pembangunan di lereng bukit akan dikuatkuasakan kerajaan.

Pengumuman Mohd Zin ini disambut gembira Persatuan Hartanah dan Pemaju Perumahan Malaysia (REHDA) yang mendakwa pembanguan di lereng bukit boleh dijalankan dengan 'selamat' di Malaysia kerana negara ini mempunyai kumpulan pakar untuk mereka bentuk, memantau dan melaksanakan penyelidikan yang perlu. [read more]

3 comments:

Permatang said...

kalau memang amngkuk tu tak kemana mangkuk nya.nak tunggu berjuta mati baru sedo.dah la baru hapus 1 tol dah nak kecoh. semua nya wayang jer.www.permatang.blogspot.com

Ummidinni said...

Tak payah kita kalut pasei deme ni. Bior deme buat. Bior runtuh. Eloknya kot runtuh ateh kepala menteri ape nama? dan sukusakat mereka yang sewaktu dengannya.

Kalau otak dah bengap dan jiwa dah korap tu, tetap bengap dan korap, tak kira berapa banyak bukit runtuh, atau berapa ramai orang mati. Kat dunia ni engkau gelak, engkau terimale balasannya kat akhirat nanti.

Pengasas said...

Salam PakRaden,
Mula ni di lereng bukit. Tujuannya sampai ke Bukit Lanjan yang terkenal dengan dot dot dot...