Menyerang OKU satu yang memalukan !

artikel dari MSO cukup baik untuk di baca ... teladan, sejarah dan penghayatan ..
(..) Perompak, lanun dan kaki pukul juga berani. Tetapi keberanian itu tidak ada moral. Mereka berani kerana diupah dan diberi baksis sesen dua. Keberanian mereka bertongkatkan kepada perut. Mereka menggunakan keberanian untuk mengisi perut dan bukan menjaga agama, bangsa dan negara. Keberanian begitu bukan sejati. Keberanian kumpulan itu yang boleh membawa ketidakamanan kepada negara dan huru hara kaum. Ada kalanya keberanian itu membelakangkan undang-undang dan lebih bersifat bersultan di mata beraja di hati.

Di parlimen petang tadi sekumpulan pemuda telah menunjukkan keberanian menyerang ahli Parlimen Bukit Gelugur, Karpal Singh. Mereka mengepung Karpal yang duduk atas kerusi roda sewaktu hendak memasuki ke Parlimen bagi menjalankan tanggungjawabnya.

Kumpulan itu marah dengan Karpal Singh ekoran ahli parlimen itu mengatakan celaka kepada pemuda Umno di Parlimen semalam. Karpal berilusi bahawa pihak yang mengirimkan dua butir peluru hidup kepadanya baru-baru ini adalah pemuda Umno. Mungkin kumpulan pemuda seramai 10 hingga 20 orang itu kalangan Pemuda Umno sebab itulah mereka marah sangat dengan Karpal.

Walaupun Karpal sudah menarik balik kata-kata itu atas arahan timbalan Speaker Wan Junaidi Tuanku Jaafar namun kumpulan berkenaan tidak berpuas hati sehingga mengepung Karpal. Adalah hak pemuda Umno untuk mempertahankan maruah mereka. Tetapi caranya bukan seperti kumpulan berkenaan lakukan. [read more]
siapa harimau harimau itu? sila klik kelakar ! guru silat dan rakan nak lawan karpal singh

14 comments:

Anonymous said...

jagoh bodoh dan tak ada maruah.
cowboy pun kalau tembak musuh tak ada senjata pun tak malu.

anakmerdeka said...

mudahnya samseng ceroboh parlimen. kalau di serang musuh luar, tak sampai 5 minit malaysia di jajah.

Anonymous said...

yela,inilah salah satu undang- undang yang korang ingin tegakkan dalam nagara ini,.
iaitu golongan OKU boleh maki hamun orang dan buat fitnah sesuka hati tanpa bukti pun..
korang akan bela habis-habisan tanpa malu..

pandai betul lah puak PR ni..pandai sesangat..

mountdweller said...

Hee...heee.... Guru Silat yang tak ada telor. Nama gagah tetapi penyecut macam ayam tungai

Anonymous said...

anon 8.48 mahukan kita setuju hantar guru silat pukul oku la tu?

bukan kah celaka itu sudah ditarik balik. cuba baca artikel mso tu dulu bro.

antiisrael said...

hehehe
anon 8.48
kalau gitu kita kena setuju israel serang palestin yang tak ada senjata

Anonymous said...

Macam pondan tua. Berani bila berdepan oku & wanita. kah kah kah...kena jerkah sikit berlari sembunyi belakang polis..itulah Pemuda(i) UMNO.

Anonymous said...

Macam pondan tua. Berani bila berdepan oku & wanita. kah kah kah...kena jerkah sikit berlari sembunyi belakang polis..itulah Pemuda(i) UMNO.

Anonymous said...

Dah lama dah dok tau. Dato Mahfuz dah kata lama dah. Ketua Pemuda Hisham tu memang pondan. Anak2 buah di kira anak pondan lah. Memang kerja pondan dok cari Singh. Amacam???
PR dok ajak bubar DUN Perak, tak berani. Ni lah masa tunjuk jantan, tu pun jika masih ada teloq. Tapi apakan daya, pondan tetap pondan, dok sembunyi belakang sultan

Jongkidin said...

sedutan dr tv3...."ini pemuda amno mari! ini pemuda amno mari!" hahaha...mana keris? BACUL....

radenjowo said...

jongkidin,
kelakar ... wakakak !!!

Jongkidin said...

radenjowo,
memang kelakar adegan tu..dan 'confirmed' pemuda amno celaka...hahaha

Kassim Selamat said...

Dgn OKU berani ler tunjuk samseng!

Boleh ler geng dgn Sharif Dol samseng Kg. Dusun.

YB Raz Gothic said...

Adeh kapal tu OKU ke..aku tengok macam lemah tenaga batin sahaja hahaha..Aku pelik betul orang kat sana..dengan OKUpun takut ke..

Tendang je kapal dari kerusi roda tu lepas pijak beramai-ramai baru dia tahu.