Nizar refuses to resign, says it is a coup

IPOH, Feb 5 — Perak plunged deep into crisis today after Menteri Besar Datuk Seri Nizar Jamaluddin refused to resign on the orders of Sultan Azlan Shah, describing the situation as a coup by Barisan Nasional.

“We are not rejecting the decision of the Sultan. We are pleading to ask for the dissolution of the assembly.

“The Sultan told me that BN has 31 to 28 but I told him that was inaccurate as three have vacated their seats.

“I asked for consent to dissolve to protect the rights of the people,” he told reporters at the official residence of the MB here.

He said the Sultan had asked him to resign, and he told the ruler he would not.

Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim said the PR alliance of Pas, PKR and DAP fully supported Nizar, and wanted the matter “returned to the court of the people”.

“BN has twisted it as if we are committing treason. But we are merely pleading. [read more]

1 comment:

Anonymous said...

Saya debagai penyokong PAS berpendapat supaya dinuat semula kajian hubungan kita dengan PKR dan DAP. Mereka ini banyak menyusahkan dan membantutkan usaha kita untuk menjadikan Islam dimertabatkan. DAP tak habis-habis tamak dengan sifat cinanya yang melampau. PKR pula terdiri drp ahli tangkap muat yang jahil agama dan mudah dibeli sama perangai dengan UMNO.

Kita tumpukan kepada PRU akan datang biarlah kita dapat 2 atau 3 negeri tapi dapat memertabatkan Islam dan jelas perjuangan kita.

Ada hikmahnya apa yang berlaku ini. Cina Kapir tak dapat takluk Perak dan jadikan Second Singapore.
Hindu Hindraf tak boleh perjuangkan empayar mereka disini. Sebab nampak nizar ni sentiasa diapit oleh cina-cina malaon. Eloklah dapat kat melayu malaon.


Renungkan...Rasulullah pun dikhianati oleh Yahudi dan munafik. Jadi perlu ambil perhatian/ Akan datang takyah layan puak PKR (Parti Kelentong Rakyat+ dan DAP(Ex Komunis ) ni...BiR KITA dapat Kelantan, Terengganu, Kedah dan Perli pastu minta pusat untuk jalankan undang-undang Islam macam Aceh indonesia benarkan dijalankan syariat Islam.

Saya tengok berhempas pulas Nizar pegi mengadap Sultan, komunis 2 ekor tu rilek aje..kalau menanh dia orang himpit Nizar untuk jayakan projek dia orang. Kalau macamni biar dapat kat UMNO. Nanti PRU nanti kita tukarkan semua jerusi UMNO jadi PAS..PKR masatu dah mampos macam Semangat 46.