Nizar will not resign

Latest
MB Nizar says the Pakatan Rakyat state government will not resign because it still is in power. Instead, it will seek another audience with the Sultan to request the state assembly be dissolved and fresh elections called.

MB Nizar tells press conference Pakatan Rakyat will appeal to the Sultan for the state assembly to be dissolved so that the people of Perak can decide on their next government. He, however, has not yet addressed the issue of him resigning as MB. - Star

3 comments:

tok iskandar said...

Syabas.bukanlah kita menderhaka tetapi mempertahankan mandat yang diberikan rakyat Perak untuk menjadi kerajaan negeri.

Tidak timbul soal menderhaka kerana Malaysia bukannya diperintah oleh Raja berkuasa mutlak dan kekebalan raja-raja Melayu ketika ini sudah hilang dan boleh disaman di mahkamah seperti tindakan seorang rakyat Singapura pernah menyaman Sultan Pahang di mahkamah.

Kita mempertahankan hak rakyat dan sudah sampai masanya kita bertegas kerana selama ini apabila kita berlembut kerajaan UMNO-BN melakukan apa sahaja termasuk memperalatkan polis,media,SPR,mahkamah hatta Raja-Raja Melayu berani diperkudakan untuk kepentingan peribadinya.

Nizar perlu tegas untuk tidak meletakkan jawatannya sebagai MB dan tetap membubarkan DUN Perak walaupun Sultan Perak bersetuju membubarkan 4 DUN tersebut.


Satu sejarah hitam dalam sistem demokrasi di Malaysia dan dibimbangi kelak Melayu hilang hormat kepada institusi raja-raja Melayu.

Nizar perlu tegas untuk tidak meletakkan jawatannya dan membubarkan DUN Perak walaupun Sultan Perak bersetuju bubar 4 DUN itu.

Najib sekali lagi membawa nama buruk kepada malaysia di mata dunia setelah tun Mahathir pernah melakukannya ketika berkuasa dulu

Anonymous said...

Saya debagai penyokong PAS berpendapat supaya dinuat semula kajian hubungan kita dengan PKR dan DAP. Mereka ini banyak menyusahkan dan membantutkan usaha kita untuk menjadikan Islam dimertabatkan. DAP tak habis-habis tamak dengan sifat cinanya yang melampau. PKR pula terdiri drp ahli tangkap muat yang jahil agama dan mudah dibeli sama perangai dengan UMNO.

Kita tumpukan kepada PRU akan datang biarlah kita dapat 2 atau 3 negeri tapi dapat memertabatkan Islam dan jelas perjuangan kita.

Ada hikmahnya apa yang berlaku ini. Cina Kapir tak dapat takluk Perak dan jadikan Second Singapore.
Hindu Hindraf tak boleh perjuangkan empayar mereka disini. Sebab nampak nizar ni sentiasa diapit oleh cina-cina malaon. Eloklah dapat kat melayu malaon.


Renungkan...Rasulullah pun dikhianati oleh Yahudi dan munafik. Jadi perlu ambil perhatian/ Akan datang takyah layan puak PKR (Parti Kelentong Rakyat+ dan DAP(Ex Komunis ) ni...BiR KITA dapat Kelantan, Terengganu, Kedah dan Perli pastu minta pusat untuk jalankan undang-undang Islam macam Aceh indonesia benarkan dijalankan syariat Islam.

Saya tengok berhempas pulas Nizar pegi mengadap Sultan, komunis 2 ekor tu rilek aje..kalau menanh dia orang himpit Nizar untuk jayakan projek dia orang. Kalau macamni biar dapat kat UMNO. Nanti PRU nanti kita tukarkan semua jerusi UMNO jadi PAS..PKR masatu dah mampos macam Semangat 46.

grapenachos said...

derhaka...derhaka...derhaka...