Kuda berubah jadi tikus

http://www.neverlandanimationgallery.com/FWThumbnails/cinderella%20carriage%20w%20background%20Cropped.jpg

Bila tiba Maulud Nabi maka bercerita lah semua orang tentang sejarah Nabi, kebijaksanaan Nabi, keadilan Nabi dan macam macam lagi. Tapi setakat baca lirik, aku pun tau ... !! Realitinya bagaimana?
"Hello ... setiausaha, esok ada majlis, maka siapkan engkau satu ucapan yang menyentuh hati norani sesiapa yang mendengar. !!!"

"Ok boss !!"
Maka baca lah pada semua orang. Menangis lah mendayu dayu, selagi mahu.
Macam penyanyi menyanyi lagu sedih, tersedu sedu. Di belakang pentas penyanyi ketawa sampai terkentut. Di jadikan hiburan untuk semua orang. Penonton menangis air mata berserabai. Pantang dengar lagu, air mata berderai. Ohhh ... isteriku !

Seperti "Pada Syurga Di Wajahmu". Tak seindah lagu rupanya.

Sama la tu... !
Lepas baca ucapan, balik ke bentuk asal. Batu kembali menjadi batu, tunggul kembali menjadi tunggul dan semua nya kembali ke kejadian asal.

Ingat cerita Cinderella. Bila waktu sudah sampai, kuda jadi tikus, kereta jadi labu, puteri jadi orang gaji. Dah itu sumpahnya.

Soalan penting .... Siapa dah pogang tolo ese?
Weyyy !! Oghan Peghok... !! Jangan harap DUN akan bubar.

3 comments:

mata said...

adoh tajamnya.
wak sindir sapa ni?
kah kah kah

Anonymous said...

kalau dun tak bubar kita buat revolusi!

matlap.

Anonymous said...

Kuda jadi tikus certta lama.Ni cerita baru 'mamak jadi melayu' lagi best. kik kih, kuh kuh, kah kah.kain telondeh tak sedar lagi!!